Friday, January 1, 2010

01 01 2010



akhirnya tahun 2009 meninggalkan kita juga..
seribu kenangan yang terpahat kini hanyalah sejarah
2010 datang untuk diterokai pengalaman itu

well impian dan visi 2009 aku dh tercapai
kini visi 2010 tercatat dlm diari kehidupan aku

.................................................................................

hari ni budak2 batch aku di gemparkan dengan satu berita yang sangat mendukacitakan
kami sangat kecewa tatkala mendengar berita itu
newspaper pagi ni ada sebut pasal isu posting guru yang kini menjadi semakin ketat n ala2 profession yang lain.
kalau korg ada baca newspaper hari ni msti korg tahu psal isu tu.
aku malas nak baca sebab aku sama skali meluat dengan benda2 mcm ni
perlu ker nak posting guru2 yang telah terlatih ni kena jalani temuduga semula ??
perlu ker nak kena hntar resume lah bagai ??
perlu ker ??

yang pasti biasiswa KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) kini di mansuhkan
satu2nya biasiswa yang kami boleh harapkan kini dh xde
bknnye mngharap sgt duit biasiswa tu tp sbnarnya sbgai tanda profession guru ni ada nilai yang tinggi

aku rasa pelik sgt knp JPA masih kekal smpi skrg
walaupun aku tgk bidang2 yang dihadkan utk JPA sgt byk
x fhm aku knp KPM blh xde duit
xfhm sgt
aku bkn nak protes ke aper tp aku rsa ble ada biasiswa tu, kbajikan mahasiswa terjamin n rasa diperlukan

whatever lah...
aku harap dlm msa 4 tahun akan dtg bnda2 mngarut ni akn pulih
plz lah...

1 comment:

::NelyLeyana:: said...

sabar mirul..

mmg banyak halangan bile nak berjaye nie...

aku ade dgar gak td dlm tv3. biler dengar beritu 2 aku teringat ko...

sabar je la...