Friday, July 10, 2009

Petikan dari “HATI”



Sepertinya aku sudah jatuh hati kepada dia. Kali pertama aku memandangnya hatiku masih berkata dia hanya insane biasa… kemudian setelah beberapa kali ke temu si dia aku merasekan sepertinya aku sudah mula mencintainya. Ya aku yakin dengan perasaanku ini. Aku rela kalau itu yang sedang aku alami saat ini.
Aku sendiri tidak pasti dengan perasaannya.. aku hanya mampu merenung dan memandangnya dari jauh. Tidak mampu untuk aku ucap perkataan cinta kepada si dia. Di setiap malam mendatang aku perlu melihat wajahnya… senyumannya yang menggoda membuat aku seperti di awangan. Oh bulan, oh bintang sinarilah aku kepada sesuatu yang pasti.
Tadi aku ketemu lagi dengan si dia. Jantungku berdegup laju.. apakah itu dinamakan cinta ?? apakah jantungku memberikan isyarat yang jelas ?? aku berjanji andai ada satu peluang untuk aku bermesra dan bermanja dengannya akanku gunakan masa itu sepenuhnya.
Kenape ek senyuman die terlalu istimewa buat diriku ?? adakah dia sudah dimiliki ?? aku tidak mahu menjadi manusia yang merampas kebahagiaan orang lain tapi aku perlu pertahankan perasaan aku ini. Oh tuhan.. bantulah hambamu ini. Sesungguhnya aku sudah lemas dalam mainan perasaanku sendiri.
Kini aku gelarkan si dia sebagai “smile”…

2 comments:

deadgorgeouszaza said...

fuhh...
sape kah itu olang??
dengan aku pun nak sorok2 kah?

konspirasi said...

rahsia