Sunday, December 13, 2009

akhirnya aku di UTM juga...

pagi tadi msa bangun tido aku rasa malas sgt nak balik utm..
ntah lah
mcm xde semangat jer nak balik
even motor aku pun, adik aku yg tolong basuh (bayaran RM5)

mgkin aku risau kot ngn show anak2 murid aku hari ni.
td dlm kul 11am aku pegi jengah anak2 murid aku wt latihan terakhir sbb ada sorg bdak x dpt join n diorg kena adjust pola lantai..
(pola lantai adalah ragam bentuk yang terbentuk melalui pergerakan penari)

then tgk kejap diorg makeup plak.. anyway puas hari dgn makeup hari ni.
pastu aku balik umah n kemas barang utk di bawa dgn motor.
dlm kul 11.45 gittew aku gerak balik utm.

masa dlm perjalanan tu aku singgah kat petronas saujana tuk kuar duit tp ntah knp mesin tu x blh baca kad atm aku.
then aku singgah kt ATM Tiram baru lah blh.

hari ni aku 1st time lalu highway senai-desaru.. sblm pernah nak try tapi x jadi sbb time tu minyak kete tggal skit.
hari ni pun minyak motor aku ala2 nak half tank tp aku gigih juga sbb x pernah guna highway tu lagi.

then bile dh msuk tu aku prasan minyak mtor dh berkurangan bawah half mter. giler meroyan aku kt motor tu.

xper2 aku gigihkan jugak sbb kt highway xleh patah balik.
anyway highway tu agak sunyi gk sbb x byk kndraan guna. aku dgn rsau minyak mtor skit lagi.. aduhai.. kalau tiba2 motor mati ting tong aku kt highway.

then at last aku berjaya kuar dri hghway tu n bergegas mncari pam mnyak. then kt area senai tu jmp caltex first so aku trus isi mnyak.

then bile sampai UTM dlm kul 12.55pm aku trus gi pjbat kolej tuk amik kunci. nasib baik kkak kerani tu x balik lagi. die siap dh ttup lampu tau. tq yer kkak sbb baik hati utk terima pndaftran aku. teringt pkerja2 pjabat kolej kt UiTM penang dulu. very the kan.... kowser

smpai2 jer bilik trus kemas bilik
then tido kejap
pastu gi fakulti tuk salin jadual
pastu dlm kul 5.30 ibu aku smpai dgn mmbawa beg2 pkaian n brg lain
kemas2 smpi kul 6.30pm
kul 8pm jap gi nak jmp ecah n tira.

No comments: